Úvod do Montessori ZŠ

Vzdelávanie pre učiteľov a rodičov ukončené certifikátom.

  • Termín: 21.1., 11. 2., 4. 3., 18. 3., 1. 4., 15. 4. 2025

  • Forma: online

  • Časová dotácia: 18 vzdelávacích hodín (60min/1 hod), 6 online stretnutí

  • Cena: 160 Eur

  • Vhodné pre: laická aj odborná verejnosť

  • Certifikát o absolvovaní vzdelávania

Úvod V čase prebiehajúcej reformy Vzdelávanie 21, ktorá kladie dôraz na inovácie a efektívne metódy výučby, sa stáva Montessori pedagogika výnimočnou možnosťou pre učiteľov, ako obohatiť svoj profesijný rast.

Cieľ vzdelávania Účastníci sa oboznámia s teoretickými princípmi, spoznajú podstatu, krásu a komplexnosť metódy Montessori, ktorá ponúka spôsob výchovy a vzdelávania detí od narodenia až do dospelosti.

Naučia sa nahliadať na dieťa z pohľadu prirodzeného vývinu, zistia, čo je v ktorom veku dôležité nezanedbať a čo je potrebné podporiť. Pochopia význam pripraveného prostredia a pripraveného pedagóga v procese výučby a výchovy.

Zahĺbia sa najmä do veku žiakov základnej školy a spoznajú, prečo a ako prvých šesť ročníkov Montessori ZŠ ponúka žiakom možnosť získať kvalitný vedomostný aj osobnostný základ pre celý ďalší život.

Tento seminár je vhodný pre:

  • (budúcich) pedagogických či odborných zamestnancov, klasických či Montessori ZŠ;
  • pracovníkov CPPaP;
  • pracovníkov a študentov pedagogických fakúlt;
  • rodičov, ktorí chcú spoznať Montessori metódu výchovy a vzdelávania;
  • každého, kto je zvedavý/á a chce sa naučiť niečo nové o prístupe k výchove a vzdelávaniu

V prípade, že chcete vstúpiť do MONTE PLUS veľkého kurzu pre Montessori učiteľov ZŠ alebo absolvovať s nami samostatné vzdelávacie oblasti Kozmickej výchovy, je tento webinár pre Vás nevyhnutným vstupným úvodom. Rovnako pre tých, ktorí chcú absolvovať INOVAČNÉ PROGRAMY samostatných vzdelávacích oblastí Montessori pedagogiky pre vek 6 – 12.

Harmonogram

Obsah vzdelávania

Východiská a ciele jednotlivých vývinových období od narodenia po dospelosť

  • Prehľad 4 vývinových období v živote dieťaťa, ich ciele a následnosti medzi nimi – kedy sa na čo sústrediť a čo nepremeškať?
  • Aké sú základné potreby vývinu dieťaťa/mladého človeka v jednotlivých obdobiach? Ako tieto potreby naplniť?
  • Vnútorná motivácia a pestovanie vôle u detí
  • Pripravené prostredie a pripravený dospelý v jednotlivých vývinových obdobiach
  • Aké sú rozdiely pripraveného prostredia a pripraveného dospelého v rôznych obdobiach vývinu? (0 – 3 roky, 3 – 6 rokov, 6 – 12 rokov, 12 – 15 rokov, 15 – 18 rokov, 18 – 24 rokov)

Východiská a ciele Montessori pedagogiky

  • Prirodzený vývin – ako ho podporovať? Vývinová psychológia a Montessori ako vývinovo facilitatívna pedagogika.
  • Aké sú základné ľudské potreby a čo sú to ľudské tendencie?
  • Montessori ako mierová výchova – čo je to a čo prináša do bežného dňa?
  • Montessori vek 6 – 12 rokov a koncept výchovy a vzdelávania pre tento vek – „Kozmická výchova“. Čo znamená kozmicky myslieť a kozmicky konať? Čo to znamená pre mňa ako rodiča alebo učiteľa žiakov v ZŠ?

Základné princípy práce v Montessori triede v ZŠ

  • Ako má vyzerať pripravená trieda? Čo všetko má obsahovať?
  • Aký nábytok a ako ho rozmiestniť v triede?
  • Ako nastaviť priebeh dňa?
  • Ako nastaviť pravidlá, rytmy, rituály?
  • Manažment triedy – koľko dospelých potrebujeme a aké sú ich vzťahy a úlohy voči deťom?
  • Koľko detí tvorí funkčný kolektív a pre aký vekový rozsah sa rozhodnúť v jednej Montessori triede?
  • Ako prebieha voľná práca? Ako pomôcť v rozvoji každému jednému dieťaťu? Ako podporiť každé dieťa, aby získalo naozaj kvalitné vzdelanie?
  • Ako si plánovať svoju prácu a prácu detí?
  • Ako viesť evidenciu o výsledkoch a pokrokoch detí?
  • Ako dávať spätnú väzbu? Potrebujeme hodnotenie?
  • Riešenie konfliktov bez porazeného.
  • Ako nastaviť komunikáciu s rodičmi?

Vývinová práca.

  • Čo je to? Ako môže vyzerať vývinová práca v rôznom veku?
  • Základný prehľad o vzdelávacích oblastiach konceptu Montessori 1. – 6. ročník v súvislostiach
  • Aké sú súvislosti medzi jednotlivými vzdelávacími oblasťami?
  • Aká je úloha jednotlivých vzdelávacích oblastí v rámci celého konceptu – aký je „pohľad zhora“?
  • Montessori pedagóg ako rozprávač reálnych príbehov. Aké poznáme veľké a malé príbehy v Montessori pedagogike? Aký je ich význam?

Čo na vzdelávaní zažijete?

  1. Možnosť zažiť online prezentácie vybraných materiálov pre vek 6-12 rokov.
  2. Aktívnu komunikáciu vo väčšej aj v menšej skupine.
  3. Skupinovú prácu a spoločný výstup v podobe prezentácie spoločného projektu.

Tento webinár je výnimočnou príležitosťou pre učiteľov, ktorí chcú transformovať svoje vyučovacie metódy a stať sa lídrami zmien v školstve na Slovensku.

 

Chcem sa prihlásiť